BLOGGER TEMPLATES AND Friendster Layouts »

Friday 17 February 2012

pERibAHaSa bArU ###

"YANG DIKENDONG BERCICIRAN
YANG DIKEJAR TERUS BERLARI KE DEPAN"

sebenarnya disebalik peribahasa ni ada kisah yang terjadi...kisah ni lebih kurang 2 bulan yang lepas. time ni aku lom kapel lagi dengan future husband aku..dia la yang mulakan peribahsa ni sebab nak bahan kan member aku ni.. member ni aku panggil KAK ECAH (KE) je..sebab dia lagi tua dari aku...
*sebenarnya tua setahun je pon..tapi ade aku kisah?? tua tetap tua ye..

so nak dijadikan cerita.....petang tuu balik dari camping kat serendah, kitorang plan la nak pegi tengok wayang...konon nak tengok citer OMBAK RINDU ramai2 la...yang hubby aku ni pesan kat KE sruh contact si Z (pemuda harapan bangsa yang diminati oleh KE)..so KE ape la..cepat2 la contact si Z ni tanya dia nak join kitorang ke tak..

BAGAI BULAN JATUH KE RIBA.....si Z ni pun sanggup je tinggalkan hal dia kat DAMANSARA tuu then drive pegi kat AMPANG sebab kitorang da tunggu kat situ..lama jugak la nak kena tunggu si Z ni...

bila dia dah sampai ingatkan boleh la terus gerak...rupanya dia nak sruh hubby aku ni ikut dia lak pegi umah ambil kete dia anta g bengkel...hubby aku ni bagi la cadangan sruh bawak sebijik kete je..sebab yg ad dlm kete tuu pun 5 org je kalau termasuk dengan dia...dengan muka ketatnya dia cakap tanak...banyak alasan pulak mamat ni...hadoyai Z.........
**tau la ko nak naik kete bedua je dengan KE.....

bila da hubby aku follow dia g umah dia ambil kete, aku ngan KE n kwn hubby aku yg lagi sorang ni g la lepak dlu kat mamak...agak setengah jam gak la tunggu makhluk Z tuu...

then bila dah sampai masa nak gerak.......jeng3....

si Z ni tak pelawa pun KE naik kete dengan dia...(xpatut tol la si Z ni)
kitorang ni la yang suruh KE pegi naik kete dengan si Z tu...tapi yang si Z tuu pulak, just pegi je ka kete...tapi xmasuk lagi smpai la KE pegi kat kete tuu baru lah dia masuk....

teruk tol la si Z tuu...dalam hati nak KE naik kete ngan dia..tapi mulut nak pelawa KE malu...hadusss...

bila aku masuk je dalam kete dengan hubby n kwn dia, terus je kitorang bahan dua makhluk tuu...then tetiba je la hubby aku kua kan peribahasa ntah apa2 tuu...(**mana dia dapat idea nak buat peribahasa tuu pn xtau la)

dia cakap, dua2 simpan perasaan...tapi dua2 malu nak mengaku yang saling suka....kalau macam tuu sampai bila2 pun perasaan tuu xkan terluah...pendam je la dalam hati...

**sekarang ni kesian KE la...perasaan terseksa sebab si Z ni macam main tarik tali...kejap macam nak...kejap abaikan...ntah la aku pun xpaham....asalkan diorang hepii sudaaa.....

##btw ari tuu xjadi pun tgk cite OMBAK RINDU sbb tiket ptg tuu da sold out..tnggal midnight je...malas nk tungggu punya pasal kitorang layan je la PUSS IN BOOTS (betol ke aku eja ni?? haha) semua ni sebab si Z yang lambat....





0 comments: